onsdag 9 juni 2010

Projekt pulsvärmare

Då har jag införskaffat lite värmande ullgarn och några spetsar. Det får nog bli garn nr. 2 inte helt kritvitt mer naturvit, men mjukare än garn nr.1 som är vitare. Den översta spetsen är fin men väldigt tunn/fin i materialet, så dom två nedersta passar nog bättre till ullgarnet. Frågan är då hur bred spets man vill ha. Jag ska börja sticka nu i alla fall så det blir klart innan helgen hoppas jag. Vill ha dom klara innan jag pyser iväg på semester nästa vecka.

3 kommentarer:

  1. Hej! Då det är ett hantverk så tycker ajg du får ebstämma det själv!! JAg blir nöjd i vilket fall :) Självklart kan vi byt-köpa av varandra. Hur vill du ha barn-armbandet?! (Färger modell osv)

    SvaraRadera
  2. Ja men det blir ju jätte bra. Ljuslila eller mörklilla? Färgen på pärlorna. Ska det oxå vara lila? Barnarbanden mäter 15cm+ förlängninskedja på 5 cm. Så det kommer passa henne ett bra tag framöver.

    SvaraRadera
  3. Jag skickar snart ett mail till dig!//Tuvaling

    SvaraRadera